Min hyrarhistoria

Tänkte skriva ett långt inlägg om hela min tid som hyrare. Om alla hästar jag hyrt, om speciella händelser osv.
 
När jag gick i sexan, i slutet, hade vi prao i två dagar. Jag valde att ha min prao på den ridskola jag hyr på idag, eftersom jag redan då red där på ridskola. Sippan, och en annan häst stog i samma hage, då de var dräktiga. Första dagen fick jag och min kompis ta in dem, och sköta om dem. Sippan var då en av mina favoriter på ridskolan, hon passade mig i sättet. Andra dagen fick jag veta att hon inte hade någon hyrare, och gissa om jag tjatade på mina föräldrar efter det. Vi åkte till Norrköping direkt efter praoen och då ringde mamma till ägaren och sa att jag ville börja hyra henne, och det fick jag! Jag blev superglad, och åkte till hööks redan nästa dag och köpte lite välbehövliga saker så som borstar och en grimma.
 
Ni ser henne på bilden, världens sötaste lilla c-ponny Sippan. Det var en av de första bilderna jag tog på henne!
 
Den nittonde april 2010 började jag hyra henne. Jag tillbringade massor av tid i stallet, så mycket jag kunde. Men hon var ju dräktig, så bara efter två månader var jag tvungen att börja rida en annan liten ponny, som heter Linnea. Hon var också rolig att rida, men hon var mindre och ganska seg.
Efter vi hade varit utomlands i två veckor fick jag veta att Sippan bara hade blivit tjock av all mat hon ätit. Så då kunde jag börja rida henne igen.
I åtta månader hyrde jag henne. Men vi hade ett problem, hoppningen. Hon var ganska rädd när man skulle hoppa och vägrade nästan alltid. Man var tvungen att komma på flera gånger på samma hinder innan hon kunde hoppa det utan några problem. Jag var då ganska rädd för hoppning också, så det gjorde ju inte saken bättre. I december 2010 började jag därför rida Caspar.
 
Och ni vet ju vem han är.
 
Med honom gick hoppningen mycket bättre. Jag red honom varje vecka, fyra gånger i flera månader. Hoppningen gick superbra, och även dressyren. I början kände jag mig väldigt osäker på honom, och det kändes som om vi inte alls passade ihop. Men vi kom bättre överens med tiden. I oktober 2011 startade vi våran första träningstävling tillsammans. Vi tränade och tävlade mer och mer, och jag utvecklades mer som ryttare. Det gick jättebra.
Han var ju inte så gammal, och hade aldrig tävlat. Så det var jobbigt i början, men det gick i alla fall. Mot slutet gick det lite sämre. Jag har både filmer och bilder från tävlingar. Men de flesta ligger på mammas dator eftersom det alltid var hon eller pappa som filmade.
Men hittade i alla fall en från våran första tävling.
 
 
 
Det var våran första tävling tillsammans har jag för mig. Det gick verkligen superdåligt då, jag höll på att ramla av, och ta av mig min två förstora storlekar stora jacka..
 
Men någon gång under våren 2012, så fick han ont i ryggen. Det var då som jag började rida Sigge, och det vet ni ju verkligen vem det är. Honom red jag mycket, och kände mer och mer att vi passade bra ihop.
Den tjugonde juni, 2012 började jag hyra ingen annan än Sigge.
 
Nu har jag hyrt honom i en och en halv månad ungefär, och det går bara bättre och bättre för varje dag. Jag hoppas att vi ska kunna komma ut och tävla lite vi två också. Men man vet aldrig hur framtiden blir.
Nu har ni fått höra hela min hyrarhistoria. Den skulle kunna bli huur lång som helst, men nu har jag valt att korta ner den en aning ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0