Första gången på mitt stall

Jag tänkte skriva om första gången någonsin på mitt stall. Vill ju inte skriva vad det heter, men vi kan kalla det för T. När jag skulle börja femman så började jag rida på ridskola på T. Jag hade precis slutat på min gamla ridskola, där jag inte lärde mig så jättemycket. Jag och min kompis Julie skulle i alla fall börja samtidigt i samma grupp. 
 
När vi kom till ridskolan så var man ju ganska nervös för vi kände ingen alls, och de flesta som red där hade ridit i samma grupp ganska länge. När vi skulle dela ut hästar så var de ju bara att säga OK till den häst man fick. Vi visste ju ingenting. Hästarna gick lektion innan oss, så jag gjorde inte iordning nån häst. Kan ni gissa vilken häst jag fick? Ingen mindre än Sigge. När jag hade ridit på min gamla ridskola vågade jag inte galoppera eller någonting, men när jag red Sigge så vågade jag galoppera första lektionen. Han blev kanske inte min favorithäst då, men jag gillade honom supermycket. 
 
Vet ni vad jag började sakna idag? Vinter! :O 
 

Kommentarer
Postat av: [email protected]

haha varför skriver du inte va stallet heter

Svar: Jag kanske inte vill ge ut allt på bloggen liksom, de räcker med att folk nu vet min facebook, kanske inte vart jag är också ;)
Barbacka None

2012-10-03 @ 10:14:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0