Dag 2

Råkade inte riktigt trycka ner knappen där det stog ''28'' när jag skulle publicera det första daginlägget. Men det andra kan ju lika gärna komma idag istället. 
Nu ska det alltså handla om hästtips. 
 
Byt bett ofta, är något som jag precis fick reda på. Det är både bra för häst och ryttare. Jag har fått tips om det, vet inte riktigt varför. 
 
Rid ofta ute i skogen, träna skänkelvikningar, hoppa m.m. Det är superbra att rida ute, eftersom hästen oftast är lite mer framåt då. Jag tycker dessutom att det är otroligt tråkigt att bara rida inne. Så ta nästa dressyrpass utomhus? :) 
 
Skippa köpt hästgodis, det är inte det bästa alternativet. Att ge en morot eller att kanske göra själv är mycket bättre. Visst köpt hästgodis innehåller dåliga saker, så som bland annat e-ämnen. 
 
Använd matolja, innan tävling och träning. Du kan ta det på hästen för mer glans, supersnyggt.
 
Nu kommer jag inte på så mycket fler tips. 
Men har du något bra hästtips som du vill dela med dig av, gör det! :) 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0