Dagens ridpass

Jag kom till stallet typ vid 2 och Felicia var redan där och hade ju redan ridit så jag fick rida själv idag. Som vanligt så var Freja smutsig som en gris och såg snarare ut som en fux än en isabellblack. Men ryktsten fixar ju allt! Tyckte också att hennes man vart lite lång/hög så klippte bort 1 cm typ, och så tog jag risken utan att ens tänka och klippte av luggen! Tror jag klippte av runt 5-6 cm rakt av, jag tänkte inte ens på hur det skulle se ut eller varför jag gjorde det, men ville väl se hur hon såg ut i det ;) Men det blev faktiskt sjukt bra! Nu ser man hennes busiga ögon och hon blev hur gölli som helst! :)
 
Sen började Felicia bli lite rastlös så då gick vi ut på gräsbanan och så hoppade jag upp. Skrittade när Felicia höll i och allt kändes bra! Gick över bomar och ställde mig också i lätt sits så hon fick känna lite tyngd i stigbyglarna. Hon är ju bara riden barbacka 4 ggr och aldrig med sadel, det ända är att jag satt upp med sadel inne i stallet en gång men bara för att se hur hon reagerade. Sen travade vi lite och över bomar och sånt. Något jag märkte idag är att hon är väldigt stark och hänger sig på tygeln om ni fattar vad jag menar. Vi galopperade inte idag och vet faktiskt inte varför, Jag trodde att Felicia inte ville springa med och Felicia trodde att jag inte ville galoppera ;) Men ska rida imorn eller på söndag och så på måndag då Julija är med och vi ska rida ut, så då kan jag ta en galopp imorn och så!
 
Det var ett riktigt lyckat ridpass för att vara det första passet med sadel ryttare :D

Tycker nästan att hon blivit lite grästjockis sen hon kom till Halla! Eller vad tycker ni? ;)
(BTW så behöver ni inte påpeka att hon inte går i någon alls form och om ni gör det kan ni läsa sista biten av inlägget igen)
 

Kommentarer
Postat av: julia stuxberg

ta hjälp av en tränare sen för att få bort stark i munnen :)
många hästar är det när man rider in dom så det går nog att fixa, bara man vet exakt hur så det inte blir fel. man vill ju inte lära dom fel för livet liksom :)

2012-08-10 @ 18:55:21
URL: http://juliastuxberg.blogg.se
Postat av: Julia

Ååååh, vad jag längtar till måndag!! Hon är sååå fin :D

Svar: Ja med :D Visst är hon!! <3
Barbacka None

2012-08-11 @ 12:58:59
URL: http://qubit.blogg.se
Postat av: Felicia Enderborg-Hästblogg

ja visst var de!

2012-08-11 @ 15:46:55
URL: http://feliciaenderobrg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0