Dressyr på banan

Som alla redan vet red jag lektion idag. Jag kom till stallet runt fyra, eftersom jag inte hade något bättre att göra hemma ändå. Det startade en ny nybörjarlektion idag, så vi skulle göra iordning alla ponnyerna, jag fick göra iordning Caspar, och sedan en annan ponny som heter Franca, men henne han jag bara sätta på sadeln innan jag fick veta att hon inte skulle gå.
På teorin gick vi igenom stalltjänster och insläpp, vad vi ville göra på lektionerna osv. Vi ska i alla fall få hoppa vattenmatta, och det längtar jag supermycket till. Då måste jag ta med någon som kan ta kort.
Titthinder och dressyrpogramsträning stog också med på listan. Till lektionen då.
 
Eftersom Sigge redan hade gått en lektion innan var han uppvärmd. Vi började med en övning i skritt, där man skulle få bra hörnpasseringar. Sedan samma sak i trav. Själva övningen gick väl ganska bra, men han hade ingen bjudning, det gick vääldigt långsamt. Bjudningen blev bättre och bättre ju längre vi red. Sedan värmde vi upp dem i galopp på volterna.
Vi gjorde flera olika övningar, så som skritta tio steg, halt osv osv. Efter det gjorde vi tre serpentiner, men en volt i varje båge där hästen skulle vara ganska mycket böjd.
Vi gjorde så många övningar, orkar inte skriva om alla.
 
Det blir mer uppdatering ikväll, men bara från mobilen. Men ni får ha en fortsatt bra kväll! :)
 
 
Ikväll ska jag bara gosa med mina fina vovvar!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0