Freja

Jätte dåligt samvete över att jag inte skrivit ett enda klokt inlägg idag.. :/
 
Men nu tänkte jag i alla fall förklara lite om Freja, som Felicia skrev så kommer jag att flytta hem henne igen på lördag.. Lite blandade känslor, men det är så här. Jag äger inte Freja, jag "hyr" henne eller har henne på foder eller något, alltså hon är min egen vilket är en deal med ägarna. Vi flyttade henne till Halla för att hon skulle få komma ifrån sin mamma och sin andra kompis, alltså Penny och Zelda. Hon var som ni redan vet nästan okontrollerarbar och hade 0 reskept för människor. Bets, trampades, sparkades osv.. När hon kom till Halla började hon räkna mig mer som flock och jag känner att hon börjat lita på mig. Det är jätte roligt att ha häst i samma stall som en av sina bästa kompisar, att rida tillsammans och sådär.
 
Men, det finns nackdelar. Halla ligger långt från både mamma och pappa och det är jätte svårt att ta sig dit varje dag. Och Freja behöver röra på sig nästan varje dag när hon är så ung. 
 
Samtidigt är det en risk att ta, hon kan ju bli precis samma som hon var innan när hon kommer hem igen. Då är det bara träning träning och det blir svårt att träna henne varje dag om hon står så långt borta.. Och jag vill ju alltid vara nära min häst, så känner väl många av er också?
 
Så på lördag åker jag och pappa och hämtar henne.. Tråkigt för henne att åka från sina nya kompisar och stora hagen. Men men, så är det! Jag och Freja kommer åka tillbaka några veckor i vinter, och en månad nästa sommar såklart!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0