Hästtest

Kommer ett hästtest eftersom inte jag har något bättre att göra inställt om.
 

Har du/har du haft en…

Egen häst?: Nej, men skulle gärna ha en

Foderhäst?: Nej

Medryttarhäst?: Nej

Sköthäst?: Asså jag har en blandning mellan foderhäst, medryttarhäst och sköthäst typ, hyrhäst :)

Din häst/favorithäst

Namn: Sigge, fast Caspar kommer alltid finnas med.

Färg: Isabell

Ras: Svensk ridponny

Bästa bus: När en ny person ska borsta honom i boxen låtsas han alltid att han vill klia sig på magen, men när man knäpper upp grimskaftet ska han inte det.

Ålder: 14

Bästa minne med?: Det var nog när jag red och badade med honom första gången, typ i solnedgången :)

Sämsta minne med?: Jag har nog inte så mycket dåliga minnen, eftersom jag inte har haft honom så länge.  

Högsta du hoppat?: 80, men med Sigge 75.

Har du tävlat, och isåfall i vilken gren?: Hoppning, för många år sedan var jag med i lite westertävlingar ;)

Hur ser din grimma till hästen ut?: På ridskolan har en lädergrimma med vitt ludd, och jag har en grön, svart, glittrig från börjes/globen.

Hur ser sadeln ut?: Svart/brun allround med inriktning dressyr tror jag.

Tränset?: Just nu har han bara ett, och det är ridskoletränset som är svart med lite dekorationer på pannbandet.

Hur stor är hästen?: Jag vet faktiskt inte :O Måste ta och fråga det, men skulle tippa på någonstans runt 144.

Favorit Ras?: Fjording

Färg på häst?: Skäck, som http://ztreliin.blogg.se/ Picasso :)

Gångart?: Det spelar ingen roll.

Ridskola?: Går inte på ridskola :)

Häst/ponny?: Det spelar ju inte så stor roll, men ponny eftersom jag rider det nu :)

This or that :

Mocka/fylla höpåsar

Stegra/bocka

Barbackagalopp över ett Sommarfält/Snöfält

Stor häst/ponny

Hjälm med ventilation/Utan ventilation

Ridskor/ridstövlar

Hjälm/väst

Sporrar/spö

Rida själv/rida i grupp

Hoppning/dressyr

Pessoa/hack

Hur många … har du?

Ridbyxor: Jag vet inte, 5 kanske :)

Hjälmar: 1

Säkerhetsvästar: 1

Ridskor: 1, för mina gick sönder för en månad sedan :/  

Ridspön: 3 :)

Sporrar: 0

Ridstrumpor: 6-8 par :)

Kavajer: 0

Hur många … har du/din häst?

Schabrak: Runt 10 ;)

Sadlar: 0, bara Sigges ridskolesadel

Träns: 0, samma som ovan.

Benskydd: 2.

Grimmor: 2.

Skor: 0

Tävlingar!

Har du tävlat i hoppning?: Ja

Har du tävlat i dressyr? : Nepp, men vill det senare i år eller i vår :)

Har du tävlat i fälttävlan?: Nej, men det skulle vara roligt att testa, dock tror jag inte att möjligheterna här på gotland är så stora tyvärr :(

Har du tävlat i galopp?: Nej

Har du tävlat i en annan gren?: Nej 

Har du ett par vita ridbyxor?: Ja

Har du en tävlingskavaj?: Nej

Har du en tävlingsskjorta?: Nej

Har du ett vitt schabrak?: Både ja och nej, det är borta..

Har du vita benlindor?: Nej

Har du en blå/gulrosett?: Jag hade, men eftersom jag då inte brydde mig så slarvade jag bort nästan alla mina rosetter :/ Alla är från min gamla ridskola, så det är inte från några riktiga tävlingar.

Har du en blå rosett?: Japp

Har du en gul rosett?: Ja

Har du en röd rosett?: Ja

Har du en grön rosett?: Ja

Har du en vit rosett?: Ja

Har du en clear round rosett?: Ja, 2 eller 3 :)

Har du en annan sorts rosett?: Nej

Kan du…

Knoppa?: Ja

Göra inbakad svansfläta?: Ja

Sadla?: Ja

Tränsa?: Ja

Sätta på ett täcke?: Ja

Kratsa hovarna?: Ja

Rykta?: Vem kan inte? :O

Få en häst att gå i form?: Oftast

Hoppa en bana?: Ja

Duscha en häst?: Ja

Har du…

Skrittat?: Ja

Travat?: Ja

Galopperat?: Ja

Hoppat?: Ja

Ridit en häst i form?: Ja

Haft gymkhana?: Ja

Lekar till häst?: Ja

Galopperat barbacka över ett sommarfält?: Ja

Hoppat barbacka?: Ja, stockar i skogen för rätt längesedan.

Stått på en häst?: Nej

Ramlat av?: Ja

Suttit i damsadel?: Ja

Travat i damsadel?: Ja

Galopperat i damsadel?: Nej

Suttit bak och fram på en häst?: Ja

Suttit på en stegrande häst?: Ja

Suttit på en bockande häst?: Ja

Suttit på en skenande häst?: Ja

Ridit ut i grupp?: Ja

Ridit ut själv?: Ja, men det var också väldigt länge sedan.

Stött på ett vilt djur när du varit ute och ridit?: Räknas rådjur??

Ridit kadrilj?: Ja

Varit med på en show/uppvisning ridandes till häst?: Ja

Varit med på en kadriljuppvisning?: Ja

Har du ridit en…

Arab?: Ja

Shettis?: Ja

Ardenner?: Nej

Connemara?: Caspars pappa var ju det :)

Korsning?: Ja

Svensk ridponny?: Ja

Gotlandsruss?: Ja

Falabella?: Nej, det är ju inte riktigt schysst, kanske om jag vore två år och vägde max 15 kg :)

A-ponny?: Jo, men för lääääääänge sedan

B-ponny?: Ja

C-ponny?: Ja

D-ponny?: Ja

Storhäst?: Ja

Äger du (en/ett/flera)…

Pälsglans?: Ja.

Hovolja/hovfett?: Nej

Flätgelé?: Nej

Torrschampo?: Nej

Hästschampo?: Ja

Ryktsten?: Ja

Rotborste?: Ja

Ryktborste?: Ja

Ryktskrapa?: Ja

Hovkrats?: Ja

Mankam?: Ja

Svansborste?: Ja

Plastborste?: Ja

Massageborste?: Ja

Världens bästa test ;)

 


Kommentarer
Postat av: Myggan

Är det okej om jag kopierar och gör detta på min blogg?:D hehe x'3

Svar: Ja, det är ju redan kopierat från en annan blogg :)
Barbacka None

2012-08-03 @ 15:16:55
URL: http://nordwest.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0