Jobbardag i stallet

Jag åkte ut till stallet vid tio, och då började vi jobba direkt. Vi skopade ihop allt spån så att det låg på en hög i mitten av varje box. Sedan spolades väggarna med högtryckstvätt. 
Andra saker vi gjorde var att gå igenom hästarnas ryktpåsar, skopa bajs efter igelkotten (det äckligaste jag har gjort på länge), skura golvet och hyllor. 
Det var allt vi hann med innan fika. 
Efter hann jag inte göra så överdrivet mycket, skyffla upp spån, och så tog vi en promenad upp till fölen. De har blivit så stora, och riktigt fina. Jag hann inte rida, eftersom jag var tvungen att åka med mamma hem vid halv fyra. Men imorgon SKA jag rida, vet inte tid, bara att jag ska. Sen ska jag nog kolla på Freja, ni vet Fannys häst. 
Måste äta, efter det uppdaterar jag mer :) 
 
 
Den som först skriver namnet på hästen i en kommentar, får länk i eget inlägg! 
 
Alma

Kommentarer
Postat av: sofie

Hmm...Zelda kanske? :))

2012-08-11 @ 16:47:30
URL: http://www.fotopandaan.blogg.se
Postat av: Mathilda Efraimsson

Sigge

2012-08-11 @ 20:00:54
URL: http://mathildaasliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0