Mobbad för ridskola

Kommer ni ihåg när jag skrev ett inlägg om ''ridskolor''? Då fick jag en kommentar, nämner inget namn eller så, för den personen kanske inte vill. 
 
Men hon skrev att hon blev mobbad i skolan, bara för att hon skulle börja rida på ridskola. 
Jag blev chockad. Det är helt sjukt att någon ska behöva bli mobbad bara för att hon/han vill börja på ridskola. Alla har inte råd med en egen häst, långt ifrån. Ridningen är en dyr sport, och det vet vi alla som håller på med ridningen. Att ha häst kostar flera tusentals kronor i månaden, tävling, träning, stallplats och hovslagare. Det kommer in fler saker så som utrustning och försäkring också. Men framförallt. Det kostar att köpa en häst också. 
 
Det är inget fel med att rida på ridskola, överhuvudtaget. Man ska inte behöva bli mobbad för det. Det är en jättebra möjlighet att rida på ridskola, man lär sig mycket, inte bara ridning utan man får mycket kunskaper runt omkring ridningen. På ridskolor får man varierad träning, uteritter och på vissa ridskolor får man till och med tävla. Ni som är taskiga mot någon som börjar rida på ridskola, när hon/han är lite äldre. Besök en ridskola, som jag har sagt förut. 
 
Så, jag blir faktiskt irriterad på de som är taskiga mot de som rider på ridskola, ridskoleryttarna är inte sämre än någon annan inom ridsporten. Så snälla, varför ens lägga energi på att bry er? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0