Ridning och skogspromenad

Jag åkte ut till stallet vid tolv med Julia. Vi hade egentligen planerat att rida ut i skogen, men eftersom hon skulle rida på banan också så gjorde jag det med Sigge också. Men först blev det en skogspromenad. Julia red sin hyrponny så gick jag med. Tur att dem inte skulle rida så jättelångt. Efter det så tog jag in Sigge, borstade honom och tvättade sedan benen och sköljde igenom svansen med ljummet vatten. Julias föräldrar skulle kolla när hon red, så då red jag också på banan. Det gick inte jättebra. Sigge gick knappt fram för skänkeln. I traven gick det såååå långsamt och i galoppen bröt han av ganska ofta. Men som den snälla ridskolehästen han är, fattade han ny galopp när jag sa ''galopp''. Vi red inte så länge, men jag är inte så nöjd. Det har gått bättre. Men han kanske inte tyckte om värmen. Någon dag rider vi i alla fall och badar/simmar med hästarna. Men jag vet inte riktigt när :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0