Ridning

Nu måste jag verkligen ta tag i träningen med Freja. Ska försöka åka ut MINST varannan dag (då det är lite långt så  kan jag inte åka ut varje dag) innan jag flyttar hem henne igen. Jag tror verkligen att jag skulle kunna börja galoppera på henne nu, hon äälskar att bli riden och vill bli det varje dag. Hon är jätte pigg faktiskt. Har ju skrittat henne över bomar och sånt och hon lyfter jätte mycket på benen. I "löshoppning" har hon hoppat 50 cm och det var andra gången hon hoppade nånsin!
 
Men åter till ämnet. Nu ska jag börja rida så ofta som möjligt, trava och galoppera ska vara sånt jag ska kunna själv vid det här laget egentligen, utan longering eller något. Sen ska jag börja med hoppträning och då lägger jag upp det såhär:
 
Först så kommer jag att skritta en bana med bomar, sen ta den i trav och sen i galopp. När det sitter så ska jag nästa träning ta samma bana med upphöjda bomar och se om hon hoppar eller går över. Sen byta bana och göra likadant. För först och främst ska vi få in svängarna liksom. Höjden spelar ingen roll, bara allt känns rätt. Målet är att kunna hoppa en bana på 40-50cm detta året. Om vi kan ännu högre så ska jag starta en clearround typ i vår. Det är i alla fall målet för nästa år!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0