Uteritt med flygmyror

Jag kom precis hem från stallet, och äcklas av flygmyran som flög in i mitt öga. Det kom svärmar med såna när vi red, usch. Men när jag kom till stallet tog jag i alla fall lite kort på Sigge i hagen. Knäppte även lite bilder på de andra ponnysarna, men orkar inte lägga upp alla. Julia, www.juliastuxberg.blogg.se kom till stallet lite senare, som tur var stog hennes häst mycket närmare och går inte som en snigel när man leder honom så det gick relativt snabbt. I alla fall så red vi iväg, Sigge var framåt och glad. Ridturen såg ut som de flesta ridturer, vi skrittade, travade och galopperade. Gjorde även lite skänkelvikningar på en lång bred väg som vi kallar för järnvägen. Det gick bra, mycket bättre än när jag började rida honom. Känns verkligen som vi har utvecklats mycket i dressyren, även fast jag inte har ridit någon dressyrträning på honom på 3 år, och då var det på ridskola. Så jag hoppas det går framåt ännu mer, just nu siktar vi på LC i dressyr. Ett mål som kommer bli uppnått så småningom. Tillbaka till ridningen idag. Vi red inte superlänge, en timme ungefär. Något mer intressant hände inte i stallet idag. Här kommer bilderna som jag tog med min kamera, bilderna som Julia tog får hon ladda upp, då visar jag bilder från både idag och igår :) Ni får en bild på fina Caspar också :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Dagensblogg-vinnarna är nu uppe!! Kika in och kolla ifall det var du som vann? :)

2012-08-15 @ 20:18:56
URL: http://ponnymuffen.blogg.se
Postat av: Jonna - tanneryttarna

Söta hästar :) det är väldigt jobbigt med flygande insekter när man rider! Huvva ;(

2012-08-15 @ 20:29:05
URL: http://tanneryttarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0