Alldeles för varmt för ridning

Jag åkte ut till stallet vid två. Då kändes det forfarande lite muligt, inte så mycket sol. Men när jag kom ner till hagen och skulle hämta Sigge blev det otroligt varmt. Solen sken och det var världens strandväder. Yasmine, som bloggar på www.traumeryttarna.blogg.se och jag red tillsammans idag. Hon skulle försöka ta in en annan ponny (som är helt omöjlig att fånga) men tillslut gav hon upp, och tog sin hyrhäst. Vi red till ett ställe som heter galoppbanan. Det är en oval bana, ungefär som en travbana, fast med massa skog runt omkring, och en sjö i mitten. Det är roligt att rida dit och bara mysa i vattnet, eller intervallträna.
 
Men eftersom Sigge inte har gått på ett par dagar nu, så tog jag det lungt, jag jobbade inte honom så mycket. Men jag tränade på att få en bättre sits, och det är ju superbra när man inte kan jobba hästen så mycket.
Det känns som om jag får en bättre position med benen när jag har stövlarna, mer stöd.
Dagens ridtur gick i alla fall bra, måste träna på galoppfattningarna bara, de är inte världens bästa direkt. I slutet travade jag över ett nerfallt träd, max 10 cm högt, för att träna lite följsamhet och att han ska lyfta mer på benen och inte slarva. Det gick också bra!
 
Nu ska jag ta en bit vattenmelon och se allra avsnittet av andra avenyn :)
 
Som jag hittade i skogen idag, njam! ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0