Barbacka uteritt

Idag passade rubrikens namn bra ihop med bloggens namn.
 
Jag åkte ut till stallet så att jag var där vid kvart i ett. Då tog vi in pollarna och borstade dem. Sigge var ren idag, så det tog inte alls lång tid att göra honom iordning. Jag och Yasmine red över en stor väg. När vi precis hade ridit iväg red vi förbi en hage, där det stog en islandshingst. Den galopperade mot oss, och Sigge blev helt knäpp och trippade förbi hagen. Då är det inte så roligt att rida barbacka. Men resten av uteritten gick i alla fall bra.
 
Där vi red finns det en sandvolt, men när jag skulle trava så fjantade han sig hur mycket som helst, gick på tvären och vägrade att gå fram för skänkeln. Men det brukar vara så när han måste gå 10 m ifrån sina hästkompisar. Men efter en stund gick det bättre, och fick ett halvbra varv i galopp. Vi red vidare och klättrade lite, där tränade jag på att få med yttersidan genom att rida en åtta runt två träd.
Ni får en gammal bild idag för jag glömde kameran hemma, såklart -.-
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0