Bra eller dåligt?

Hej! de här inlägget kommer in ganska sent men de får gå eftersom att blogg.se dampar lite.
 
Idag så var ju jag och Fanny i halla, vi tänkte först att jag skulle hoppa med Fabbi och sen skulle jag longera när Fanny red Freja. Men så blev de inte, istället så tänkte vi att vi skulle gå ut med dom i skogen så freja fick se lite där i halla och så. De började as bra båda hästarna lyssnade hur bra som helst, men sen så tänkte vi att vi kunde stanna på en grusplan, och då börjar jag att longera Fabbi och sen helt plötsligt så sliter hon sig från mig och skenar iväg. Och innan man komme rin i skogen så är de en bilväg som man måste gå över så hon skenar ju rätt över vägen och alla bilar och till och med en lastbil stannar och ba: Hur är de? är de din häst? och frågade massa.
Men sen så är de en jätte snäll kille som backar bak med sin bil och skjutsar mig hem till stallet och som tur va så står Fabbi utanför stallet och väntar på mig, eller vad hon nu gjorde. Asså fatta om man får hjärtattack när man vet att hon kan bli på körd av en bil och vem vet vart hon kan springa liksom, TUR ATT HON ÄR TRYGG HEMMA! :D
 
Juste 1 sak till skulle jag berätta och de va när hon sprang ifrån mig så råkar hon snubbla på grimskaftet så hon ramlar omkull och får ett litet sår på benet :( hoppas de inte gör allt för ont. 
 
Men hon är inte halt eller nåt sånt iaf för hon hoppade faktiskt 60 cm sen efter de, och jag sprang med ett grimskaft.
 
Sen red jag Ferry också och då gjorde jag skänkelvikningar och så skrittade travade och GALOPPERADE jag ;). Och de gick som vanligt hur bra som helst, världens näst bästa häst efter Fabbi. 
 
Lite bilder från idag
 
Tröttis ;)
Såret.
Och sen en liten godis eftersom att han var så duttig! 

Kommentarer
Postat av: Fanny ♥

Nu har du stått upp på riktigt :D

Svar: JA! asså de gick mycket bättre idag eftersom att de va andra gången, men hon gick faktiskt några steg med mig på ryggen :D De va as kul!!
Barbacka None

2012-07-31 @ 22:50:18
URL: http://barbacka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0