Dagens Freja

Jag och Felicia kom till stallet vid typ 1-2 och då tog vi in hästarna. Det första jag märkte med Freja var att hon gick helt lungt brevid mig, annars brukar hon antingen stå som en sten och vägra gå, eller springa före och trycka på en.
 
Vi borstade dom riktigt noggrant i typ 1 timme nästan, och när vi var klara med det tog jag på mig hjälmen och började hänga lite på henne (i stallet). Hon brydde sig inte alls så då fick Felicia hjälpa mig upp. Eftersom ingen någonsin suttit på hennes rygg så ville jag inte slänga mig upp. Iaf så brydde hon sig inte alls! Hon var verkligen hur duktig som helst! Jag är den första som suttit på Freja! :D 
Tog sen på sadel, träns, benskydd och hämtade hinder. Freja försökte vända sig om och kollade efter mig och blev jätte orolig när jag gick, snacka om att jag älskar henne!
 
Sen tog vi ut dom och Felicia longerade Fabiola lite och jag gick runt lite med Freja. Efter en liten uppvärmning  gick vi över 2 bomar, Freja lyfter jätte mycket på benen! Byggde upp det till ett kryss och sen till ett "räcke" om man kan kalla det det, på typ 20-25-30cm eller nåt. Allt gick så himla bra! Först ville dom inte ens trava, men när vi väl kom upp i trav lyfte hon jätte fint på benen!
 
En sån utveckling vi har gjort. Förut kunde man inte ens leda henne för att hon bara sparkades och sprang över. Love you ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0