Lyx eller budget?

Dessa stigbyglar är från Hööks och kostar 479:- "Fräcka stigbyglar i lackad aluminium med bred räfflad stålplatta som ger bra grepp. Ca. 370 gram. (Kan tappa färg på slitytor.)"  ↑
 
 
↑ Dessa är från Horsemeup och är märket Jin. Dom kostar 1799:-.  "Jin Stigläder stigbyglar står för revolutionerande design och användning av ett lättviktsmaterial som aluminium. Aluminium gör att vi kan producera en stigbygel med en maximal vikt om 300 gram, en av de lättaste i kategorin, utan kompromiss med din säkerhet på något sätt."
 

Skulle DU välja lyx eller budget? Varför?
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Lyx, alltid. Det lönar sig oftast i längden att köpa för en dyrare peng, tycker jag! Men jag använder just nu budget versionen till min lilla hund. Skall köpa Jin så fort jag har fått veckopengen av mamma! Tror det får bli en regnbågsfärgad.

Ha en fortsatt trevlig dag och kolla gärna in min blogg! :)

Kramizar.

Postat av: Sofie karlsson

Lyx!
de är också gjorda för att man ska kunna tappa stigbygeln och den ligger/hänger på samma ställe utan att slå emot hästens sidor, vilket kan skrämma dem otroligt mycke om de inte är vana :)
Ha de bra :)

2012-07-18 @ 14:30:34
URL: http://soofiekaarlsson.devote.se
Postat av: NATHALIE ♥

Jag skulle välja de från Horsemeup. Har själv haft ett par såna, och det är superbra! Visst, priset är lite saftigt. Men det är värda de. :)

2012-07-19 @ 10:55:30
URL: http://nathaliehorberg.blogg.se
Postat av: alexandra

De från hööks ser snyggare ut! :) Men har inte sett dem i verklighet ju så vet inte riktigt vilken jag skulle välja.. ^^

2012-07-19 @ 13:23:18
URL: http://alexandrasvrld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0