3. En dålig vana

En dålig vana, oj vad svårt det var att komma på det nu. Det ska ju vara en dålig vana jag har vid ridning, men det måste nog vara att jag kortar upp tyglarna jättemycket när jag galopperar (vid hoppning) när jag blir nervös. Annars gör jag det inte längre tror jag, förut kunde jag göra det hela tiden. Men jag känner mig mycket säkrare när jag hoppar Sigge än någon annan häst, hopprädslan jag har haft har ju alltids funnits med, men nu i fyra månader har den försvunnit.
 
Enkelt svar: När jag blir riktigt nervös kortar jag upp tyglarna alldeles för mycket i galoppen.
 
Bilden passar dock inte ihop med inlägget, men jag gillar den så mycket, har ingen aning varför :)
 
 

Kommentarer
Postat av: kerstin

gött att kunna känna att man har gjort framsteg och blivit av med en dålig vana :)

2012-10-24 @ 18:15:20
URL: http://ishastarnas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0