Äntligen fredag

 
Fredagar är verkligen den bästa dagen på hela veckan. Älskar att vara i stallet på fredagar, så himla mysigt att veta att man har en lång helg att se fram emot. Idag var det i alla fall en bra fredag. Sista praodagen på väldigt läänge. Jag kommer inte gå någon yrkeslinje på gymnasiet heller. Efter praoen cyklade jag ut till stallet. Sigge var redan inne för han hade varit inne vid rävhagen idag som sällskap till en unghäst. Det var en unghäst som ska vara med på tävlingen på söndag första gången, så hon skulle in och då fick Sigge följa med som sällskap. Så jag ryktade honom jättelänge, tills pälsen verkligen glänste. Hade fått hjälp med manen också.
 
Jag red med Julia och Yasmine. Det tog ett tag innan vi kom iväg dock, men vi red sedan i typ fyrtio minuter, egentligen alldeles för kort. Men jag får rida lite mer imorgon istället.
Deras hästar var övertaggade. Julias häst bockade, mycket och stora bocksprång så hon ramlade av. Yasmines häst var jättepigg tror jag. Men fina Sigge, snäll som alltid :)
 
Imorgon kommer jag vara borta hela dagen typ. Men ska skriva nogrannare vad jag ska göra imorgon på min dator lite senare (lånar mammas nu, men hon vill ha den)
 
Vi hörs snart :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0