Bästa dressyrlektionen, någonsin?

Idag gick det verkligen så sjukt bra på dressyren. Tror inte det har gått så bra på länge, övningarna var jätteroliga och lagom svåra. 
 
I början kändes han lite seg och bjöd inte så mycket framåt. Han stannade ganska ofta i traven och så stog han bara och sparkade mot spöet om jag la till det bakom skänkeln. Men när vi hade galopperat i höger varv, och det var dags för vänster kändes det väldigt bra. Han bjöd bra och var enkel att böja och att hålla kvar i galopp. Han brukar fuska och sakta av till trav ibland också, men inte idag. 
 
Vi började med att göra fem serpentinbågar över medellinjen i skritt, utan stigbyglar. Det gick bra. I skritten skulle man göra en halt varje gång man var på medellinjen i bågen. Efter ett tag blev det mjuka övergångar. Vi gjorde samma sak i arbetstrav också, fast då skulle vi skritta över medellinjen istället. Jag tycker att han hade en bra form och att han jobbade på bra med bakbenen. 
 
Efter det skulle vi rida på kvartslinjen. Som ett fyrkantsspår fast mindre. Man skulle ha en rak väg mellan kortsidorna. Det gick jättebra, i det stora hela gick han rakt hela tiden. 
 
Vi avslutade med att göra galoppfattningar i skritt, det gick jättebra i fattningarna men avsaktningarna gick lite sämre. Men jag är supernöjd med lektionen idag. Tror faktiskt inte att det har gått så bra om jag tänker efter riktigt noga. 
 
Den 21 oktober kommer i i alla fall vara med på en dressyrtävling, KM. Det blir min dressyrdebut, och vi ska debutera LC:1. Längtar jättemycket. Tror det kommer gå ganska bra, eftersom dressyrlektionerna bara blir bättre och bättre. 
 
Nu ska jag fixa lite tidsinställda till imorgon, så hörs vi imorgon innan jag cyklar till prao:n :) 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0