Femton frågor

Här kommer det femton frågor som handlar om häst/ridning. En del frågor har jag kommit på själv, andra är från gamla frågestunder. 
 

1. Hur många år har du ridit? Jag har ridit i ca 9 år. Kommer inte riktigt ihåg hur gammal jag var när jag började, men typ 3-4 år. Sedan hade jag ett uppehåll när jag var ca 7 år. Men det varade inte länge. 
 
2. Vad hette din första favorithäst? Duchess tror jag att det var :) 
 
3. Vilken färg på hästar gillar du mest? Många, men jag gillar rödskäckar väldigt mycket. 
 
4. Räknar du alla gånger du ramlar av? Isåfall, hur många? Nej det gör jag inte, men det är väl runt tjugo, lite mer kanske. 
 
5. Hur många rosetter har du? Jag har inte räknat, men jag fick ganska många på mitt första stall. 
 
6. Och när fick du din första rosett? Det var på mitt förra stall, en blå, alltså kom jag tvåa :) 
 
7. Vilken gren inom ridningen satsar du på? Jag ska ju vara med på både hoppning och dressyrtävlingar, så måste nog säga båda faktiskt. 
 
8. Ridhäst/ponny? Spelar inte så stor roll, just nu ponny. Men om ett tag kommer jag att gå över till ridhäst, som de flesta andra någon gång gör. 
 
9. Använder du alltid hjälm och väst? Hjälm- ALLTID. Väst- Alltid där med, men i förrgår hade jag faktiskt inte :O Då kan man ju inte säga alltid.. Men förutom i förrgår, ja alltid :) 
 
10. Hur många andra ponnyer/hästar har du hyrt? 2 andra, och så Sigge. 
 
11. Vart gick du på ditt första ridläger? På ett stall i Dalhem. 
 
12. Har du ridit en islandshäst? Ja, första gången var i våras på min prao. 
 
13. Hoppsadel/dressyrsadel? När jag hoppar vill jag ju helst ha hoppsadel, och så tvärtom med dressyren. Men dressyrsadel är absolut skönast. 
 
14. Vad äger du för utrustning? Oj, om jag ska svara på det kommer det bli ett rätt så långt inlägg. Men det mesta man har till häst förutom sadel & träns. 
 
15. Vad är ditt  hopprekord? 80 cm, inte jättehögt, men jag tycker det är lagom :) 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Utmana mig på bloggen och få länk om jag väljer din utmaning! :D

2012-10-05 @ 13:37:58
URL: http://mingus.blogg.se
Postat av: Malin

Vad skönt att inte du heller har hoppat jätte högt. För det har inte jag heller. Men det känns som dom flesta har hoppat super högt ^^

2012-10-06 @ 15:29:57
URL: http://malinottenback.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0