Fixa, fixa & mera fix

Idag är det massor av saker som ska fixas. Sigge ska göras fin och sakerna ska putsas osv. Även om det bara är en träningstävling vill jag att allt ska vara snyggt. Det jag ska göra idag är:
 
* Ta in honom från hagen när jag kommer till stallet, borsta snabbt och sedan rida ut barbacka. Han ska få gå i en låg form. Jag vill bara kolla att han lyssnar bra osv. 
 
* När vi kommer tillbaka ska jag frisera benen, klippa hovskägget alltså. 
 
* Duscha benen och svansen noggrant. All lera och annan smuts ska bort. Tar i glansspray i svansen, reder ut noga med fingrarna innan jag borstar & flätar den. Flätan får sitta i hela natten, då blir svansen fluffig och håller sig ren. 
 
* Medans han torkar friserar jag klart honom, manen, svansen och håret i öronen. Inte för att det är så mycket, jag friserar ofta. 
 
* När han är klar med det så gör jag en inbakad fläta i pannluggen. Manen ska vara utsläppt, detsamma med svansen. 
 
* Sedan ryktar jag honom jäättenoga, Han ska bli superglansig. Inget glansspray någonstans förutom svansen. Det blir bara fake-glans då tycker jag. 
 
* När jag är färdig med honom får han stå inne över natten med fleecetäcket. Massa hö och bara mysa. 
 

Lite saker finns ju fortfarande kvar att göra och det är att putsa sadel, träns och stövlarna. Byta schabrak osv. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0