Otroligt nöjd över dagen

Jag är jättenöjd över dagen, tror verkligen inte att jag skulle kunna ha blivit mer nöjd än vad jag är.
 
Jag kom till stallet vid halv åtta ungefär. Då fixade jag bara iordning det sista som skulle göras. Det var inte så mycket mer än att sadla och tränsa. Vi red iväg vid halv nio.
 
60 cm clearround-
 
Vi startade som nummer 16 så jag hade inte så himla bråttom. Han var ju redan uppvärmd så när jag fick gå in på framhoppningen så galopperade jag bara i båda varven. Han var ganska seg i början. Jag tog först krysset i trav två gånger, då bjöd han nästan ingenting. Men när jag hade hoppat räcket två gånger, så bjöd han riktigt bra på oxern. Jag hade bestämt mig för att ta banan i trav, så det gjorde jag också.
Han hoppade väldigt stort, men han vägrade inte, eller rev så vi fick clearround. Alltså vår första rosett.
 
Förenklad LD, 70 cm- Jag kände mig inte alls nervös till 70 cm,. Jag hoppade inte fram lika mycket till denhär klassen för det var ju inte så lång emellan dem. Men framhoppningen gick bra. I denhär klassen skulle man ha idealtid i omhoppningen, 35 sekunder. Alltså den som kom närmast 35 sekunder vann.
Jag tyckte det gick rätt bra, några språng blev stora men i det stora hela gick det bra. Felfri i grundomgången och sen var det ju omhoppning. Första svängen var ganska snäv och svår, så kom inte på så bra på det hindret, men han vägrade inte i alla fall. Vi klarade resten av omhoppningen också, och vår tid blev 35,82! :D Alltså en superbra tid. Men jag hade inte lyssnat så jättenoga på om det var många som hade bra tid, så jag visste inte om det skulle räcka till någon placering eller inte. Men det gjorde det, och jag kom trea! Är jättenöjd verkligen, det har aldrig gått så bra.
Det var första tävlingen med Sigge, första gången jag fick rida omhoppning, första gången jag blev placerad :)
 
Mer bilder kommer :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0