Ridningen

Jag åkte ut vid stallet till två som jag skrev förut, och det hade blivit något missförstånd så hon skulle precis rida iväg när jag kom dit. Så då var det bara att skynda sig, hämta Sigge och tränsa. Jag struntade i sadeln och red barbacka. Yasmines mamma red också med oss, och hon hade en ganska ung häst som hon nog inte har ridit förut så vi red ganska lungt och det var ju bra för mig i alla fall. Vi skulle rida över två diken, men den unga hästen ville aboslut inte gå över det andra diket så vi fick rida en annan väg.
Jag märker verkligen att Sigge har fått en annan kroppsform nu, än om man jämför hur den var i somras. Det kändes riktigt ovant att rida barbacka idag, för han har blivt smalare. Eller skriver man smalare om en häst? I vilket fall som helst gick uteritten bra och jag är nöjd.
 
Längtar till hoppningen imorgon också, Sigge har fått nya stigläder, så nu behöver jag inte hålla på att justera dem hela lektionen liksom.
 
Snart ska jag cykla till hemmakväll och möta Yasmine. Vi ska hyra film, paranormal activity hoppas jag på. Ska försöka uppdatera bra ikväll :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0