Svar på frågestunden- Alma

Fanny;För och nackdelar med litet stall? -
Vad har du för grejer till freja -
Alma;hur högt har du och sigge hoppat? Vi har hoppat 80 cm :) 
Vad har du för grejer till sigge? Sadeln och tränset är inte mitt, men sen har jag väl det mesta som man brukar ha till hästar, massa saker från hööks. 
Felicia;Varför rider du på ridskola? -
vad har du för grejer till fabiola? -

 Favorit mat? Tacos ofc ;) 
Glass? Äter inte glass jätteofta, men nån med choklad typ.
Dryck? Iskallt vatten är gott, men bara om det är jättekallt. Dricker inte läsk och sånt jätteofta. 
Läsk? Isåfall fanta :)

Häst/ponny 
glass/godis 
lakrits/choklad 
aponny/dponny 
shettis/frieser 
shettis/isis 
russ/fjording 
frieser/ardenner 
cola/fanta 
blogg/facebook 
instagram/blogg 
Instagram/facebook 
kompisar/pojkvän 
rosa/lila 
grå/svart 
 
Skulle ni nånsin kunna hoppa en bana på 1,20 med en häst ni aldrig ridit? Nej, det skulle jag inte. Kanske enstaka hinder men absolut inte bana. Har inte hoppat över en meter i och försig men nej det tror jag inte. 
Hur högt har ni hoppat? Jag har hoppat 80-85 
Hur länge har ni bloggat? Jag har bloggat ganska länge, flera år, men inte bara på denhär bloggen. 
SKa ni till horse show? JAA :D 
Ska ni ha bloggträff då? Nej det tror jag inte, så stor är inte våran blogg haha :P 
När skapa ni bloggen? I somras :) 
När ska ni få ny design? Den är på gång, tror den kommer snart. 
Vem gör era designer? Fanny har gjort de vi har nu, men jag kommer nog också göra någon gång :)
Hur många hästar har ni? Ingen egen, en hyrponny.
 
* Vad skulle ni göra om ni fick 1 miljon var?  Jag skulle ha sparat en stor summa av det, köpt massor med nya kläder (för det behöver jag verkligen) men jag skulle ha fortsatt hyra för jag vill ju ha Sigge.
* Hur många rosetter har ni var? Jag fick ganska många från mitt gamla stall, typ 15-20 kanske, och från wisbyridklubb nu 4 :) 
 Vad hette eran första älsklings ponny? Jag kommer faktiskt inte ihåg, oj ;) 
* Hur länge har ni ridit? Typ 8-9 år
* Hur träffades ni? Jag och Fanny red på samma ridskola förut
* Har ni egna hästar? Inte jag :/ 
* Favorit märke inom hästvärlden? Har inget favorit direkt, men gillar Mountain horse mkt
* Motto? Det har jag faktiskt inget
 
Varför just barbacka på blogg namnet? Jag kommer faktiskt inte ihåg, men det är väl fint?  
När började ni rida? När jag var 3-4 år gammal
Vad har ni för mål med era hästar? Komma ut på mer tävlingar och börja hoppa 80 cm mer :) 
Träffat något hästkändis? Inte träffat, men jag såg en del på globen horse show förra året.
Favorit rad på häst? Jag gillar fjordingar, men typ connemara :) 
 
*Jo, hur högt har ni hoppat. 80 cm
*Kan jag rida Penny nån gång-Fanny - 
*Om ni skulle ha andra hästar än dom ni har, vilken ras skulle ni välja då, om ni inte får välja den ras ni har nu Sigge är ju korsning så vet ju inte vilken ras han är riktigt, men jag gillar både connemara och fjording. 
*Vad har ni helst av ridstövlar/ridskor Ridstövlar
*Hur höga i mkh är era hästar Typ ungefär 144-145 :) 
*Ridhäst/ponny 
*Alma-rider du på ridskola Nej det gör jag inte, eller Sigge står på en ridskola men man kan nog inte säga att jag rider på ridskola 
*När ska ni skaffa ny deisgn Den är påväg, men kan inte säga något speciellt datum :/ 
 
• Favoritlåt? Har ingen 
• Tävlar ni hästhoppning? Ja, har tävlat min första träningstävling med Sigge idag
Isf, vilka höjder? Idag 60 och 70 cm, men på nästa tävling blir det nog 80 om det fortsätter att gå så bra som det gör :) 
• Favoritfärg på häst? Isabell
• Hoppning VS Dressyr? Gillar båda, men hoppning då :) 
• Rida ute VS rida inne? Asså menar du rida i ridhus eller på ridbana? Isåfall inne :) 
• Tävla VS träna? Båda
• Ponny VS häst? Ponny
• Gillar ni kaniner? Ja, eller det är väl inte mitt favoritdjur direkt dock :P 
• Beskriv din absoluta drömhäst Läs beskrivningen om Sigge ;) 
 
Hur länge har ni ridit? 8-9 år 
Varför började ni med hästar? Det var så längesen, men mamma tog med mig på knatteridning när jag var liten
Vart bor ni? På en ö 
När startade ni bloggen? I somras
Hur kom ni på att NI tillsammans skulle blogga? Jag och Fanny bloggade på barbacka men sen så ville vi att någon mer skulle blogga här och då blev det Felicia :) 
 

 

Kommentarer
Postat av: Wilma

Sv: Ja, visst borde den ;)

2012-10-07 @ 19:20:16
URL: http://Wilmafur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0