Tips

Häromdagen läste jag en hästtidning där det stog en del bra tips så att man skulle få hästen superfin, delar med mig av de jag kommer ihåg här!
 

1. Ta i rapsolja i hästens svans, det gör att den blir lättare att reda ut och naturligt glansigare. Man kan även ta en trasa med lite olja på, som man tar runt hästens ögon för att få hästen att se piggare ut. 
 
2. Om hästen har fläckar som inte går bort, tar man först vatten och sedan tar man potatismjöl som man skrubbar på fläcken. Man låter potatismjölet torka över natten och sedan är det bara att borsta bort.
 
3. Om hästen har vita tecken i ansiktet som du vill ha vitare kan du ta pulveriserad krita som finns att köpa på bland annat bygghandeln. Ta bara krita där du vill att det ska bli vitt. 
 

De tipsen kommer jag ihåg, värt att testa? :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0