Utvärdering hoppning

Vi kom till stallet lite över fem även fast vi inte hade teori. Våra hästar gick lektion så vi hade väldigt mycket tid innan lektionen började. Sigge var pigg på lektionen innan tror jag, han travade i alla fall på glatt med nybörjaren.
 
Vi började med att galoppera över bommar på marken. Första gången man kom på skulle man rida normalt, andra gången skulle man få så många galoppsprång som möjligt och sista gången så få som möjligt. Det var väldigt svårt att få så få som möjligt, alltså tre språng. I vänster varv fick jag öka riktigt mycket för att få honom på tre.
 
Vi gjorde så många olika övningar att det är omöjligt att skriva allt. Men på den sista övningen satt allt ihop, och man skulle göra volt efter varje hinder utom en oxer på ena långsidan. Det var en sjukt jobbig övning och man orkade knappt de två varven vi red.
 
Jag tycker det gick bra idag, förutom att jag inte var så noggrann med vilken galopp jag hade i sista övningen osv. Jag måste verkligen bli bättre på att hålla koll på såna saker när jag hoppar på tävling eller bara lektion.
 
Han blev sjukt svettig så jag fick borsta honom länge.
 
Nu är jag i alla fall hemma och ska ta någonting att äta. Imorgon ska jag måla mitt rum så att det kan bli klart någon gång. Efter det ska jag till dahrve och köpa benskydd, såklart får ni se det jag köpte imorgon.
 
Vi hörs imorgon :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0