Dagen i text

Nu tänkte jag skriva lite om min dag. 
 
Vid ett cyklade jag till min pappa och var lite med mina hundar. Efter det cyklade jag till skolan och hämtade mina SO böcker. Det kommer bli riktigt synd om mig imorgon när jag får F på So provet. Jag är helt seriös. Men det kommer saker på provet som vi inte ens har gått igenom. Jag är faktiskt väldigt duktig på att anteckna och lyssna på läraren. Mycket skola nu. 
 
Jag och Yasmine åkte till dahrve. Två saker blev det idag. En tävlingsskjorta. Den är randig. Kan lägga upp bild på den imorgon. Sedan blev det ett superfint rosa hönät som blir att ha i transporten. Det är lite stort, men det blir bra ändå. 
 
Vi gick av bussen på väg till stallet. Vi bestämde oss för att rida barbacka. Så vi tog in hästarna och gjorde iordning dem. Eftersom Yasmine har hoppträning på torsdagar hann vi inte rida så länge. Men vi red fyrtiofem minuter i alla fall. Sigge kändes ganska pigg under ritten, i traven lite segare. Men när vi skulle galoppera blev han aspigg och på en racksträcka rejsade han allt han kunde. Jag lät honom springa på, för när han blir så är det ingen idé att försöka stanna honom för han bryr sig liksom inte jättemycket då. Men han var ju bara glad över att få springa på lite. Efter en 3 dagar i ridhuset vad det nu helt underbart för honom att komma ut :) 
 
Sist av allt åkte vi hem till min kompis. Hon fyllde år igår så vi fikade lite, och efter det blev det att plugga. Det ska bli så himla skönt med prao nu i två veckor, typ inget plugg :) 
 
Nu ska jag sova, så ni får ha en fortsatt bra torsdag! 
 
Föressten, idag har jag hyrt Sigge i 3 månader 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0