Hopplektion

Tänkte att jag skulle utvärdera lektionen lite. Målar en ful bild med paint igen, så varning för ful bild.
 
Vi började med att travhoppa de blå bommarna på långsidan där det är tre blå bommar och sedan ett hinder. Det gjorde vi bara en gång innan vi gjorde om det till studs. Det blå hindret som står en bit ifrån studset blev till ett kryss som blev till ett räcke. Räcket gick från 70 cm till 80 (!) cm, alltså det högsta vi har hoppat. Det gick ganska bra de sista gångerna vi hoppade det.
 
Vi började sedan hoppa det röda hindret som står ensamt på den andra långsidan. Det var ett hinder med plast som skulle vara en mur. Han tittade knappt på hindret, så det hindret gick också väldigt bra. Men mina skänklar åker bak ganska så mycket när jag hoppar, så det måste jag verkligen träna på, alltid när jag rider i skogen och så.
 
Sist hoppade vi det gula hindret med galoppbommar framför. Det gick halvbra, eftersom svängen till det hindret var riktigt svår. Det var en oxer. Jag tyckte inte att jag fick in något jättebra språng på det hindret. Men får fortsätta träna, träna och träna.
 
Sist av allt satt vi ihop allting till en bana. Först studsen och 80 hindret, hindret med galoppbommar och sedan murplasten. Jag tyckte att det gick sådär.
 
Nu måste jag ta och äta någonting innan duschen, och sen taggar vi en heldag med röda korset imorgon :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0